Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej w Gorzowie Wlkp.

  • Zwiększ rozmiar czcionki
  • Domyślny  rozmiar czcionki
  • Zmniejsz rozmiar czcionki

Wzór protokołu zgłoszenia reklamacji

Email Drukuj PDF

Wzór protokołu zgłoszenia reklamacji

Poniżej podajemy wzór protokołu, który w pełni zabezpiecza interesy konsumenta i przedsiębiorcy.

Warto się z nim zapoznać.

 

  

pieczątka (nazwa) sklepu

 

PROTOKÓŁ REKLAMACYJNY NR ….

Sporządzony w dniu.........w związku ze zgłoszeniem reklamacji nr ...

z dnia ......
Imię i nazwisko nabywcy .....................................................................
Dokładny adres *.......................................nr telefonu *........................
Data wydania towaru ..........................................................................
nr dowodu zakupu.......... z dnia ..........................................................
Rodzaj towaru ........................................typ .......................................
cena ................ data produkcji ............... inne cechy..........................
Producent ...........................................................................................

Dokładny opis niezgodności towaru z umową.....................................
.............................................................................................................
............................................................................................................

Żądanie nabywcy co do sposobu załatwienia reklamacji:

·         nieodpłatna wymiana na nowy bez zbędnej zwłoki **

·         nieodpłatna naprawa bez zbędnej zwłoki

Jeżeli wymiana lub naprawa nie są możliwe z powodu:

·         naprawa albo wymiana są niemożliwe

·         naprawa albo wymiana nie mogłaby nastąpić w odpowiednim czasie

·         naprawa albo wymiana narażałaby konsumenta na znaczne niedogodności w postaci

to nabywca może żądać:

·         odstąpienie od umowy - zwrot zapłaconej ceny

·         obniżenie zapłaconej ceny o ...............................
..............................................................................

 

 

..............................                                         ..........................

podpis sprzedawcy                                         podpis nabywcy

 

Decyzja sprzedawcy..........................................................................

Uzasadnienie.................................................................................... ..........................................................................................................
..........................................................................................................
..........................................................................................................
.........................................................................................................

 

 

.................................                                           ...........................

miejscowość, data,                                              podpis nabywcy

podpis sprzedawcy

 

 

* Nabywca, który nie chce podać swojego adresu i nr telefonu powinien złożyć oświadczenie stwierdzające, że sam odbierze odpowiedź sprzedawcy i określić w nim termin

 

**Ewentualne wydłużenie terminu wymaga pisemnego uzasadnienia i powinno być uzgodnione z nabywcą

 

2. Konsument nie ma obowiązku podawać swoich danych osobowych, jeśli sobie tego nie życzy, może natomiast złożyć oświadczenie, którego przykładowy wzór zamieszczamy poniżej.

 

OŚWIADCZENIE

Imię i nazwisko nabywcy...................................................................

Nr protokołu reklamacyjnego.......................z dnia............................

Oświadczam, że decyzję w sprawie zgłoszonej reklamacji odbiorę osobiście w terminie do dnia............................................................

 

                                                                     .......................................
                                                                           podpis nabywcy

 

3. Obowiązkiem konsumenta jest udowodnienie, że kupił dany towar właśnie w tym sklepie. Posiadanie paragonu ułatwia sprawę ale równie ważnym dokumentem może być wydruk z karty płatniczej lub wpis do karty stałego klienta.

4. Jeżeli dochodzi do zwrotu pieniędzy za towar niezgodny z umową, konsument otrzymuje kwotę równą zapłaconej, niezależnie od tego czy cena tego towaru od dnia zakupu wzrosła czy została obniżona.

 

 
Każdy konsument może skorzystać z bezpłatnej porady prawnej, której udzielą mu za pomocą e-maila doświadczeni prawnicy Stowarzyszenia Konsumentów Polskich. Wystarczy dokładnie opisać swoją sprawę i wysłać e-mail na adres porady@dlakonsumentow.pl.
JAK ROZSĄDNIE KORZYSTAC Z SOLARIUM - PORADNIK KONSUMENTA PDF (291 KB)
Nie bądź jeleń, weź paragon
Uwaga na pożyczki przed świętami!
Jakie są rodzaje kredytów?
Kontrole stacji paliw
Od 1 listopada na sprzedawanych w Polsce oponach pojawią się obowiązkowe oznaczenia informujące o efektywności paliwowej, poziomie hałasu toczenia oraz przyczepności na mokrej nawierzchni. Wymogi te będą obowiązywały w całej Unii Europejskiej
Obowiązek informowania o efektywności energetycznej wszystkich sprzedawanych w Polsce sprzętów elektrycznych i to nie tylko na etykietach ale także w materiałach promocyjnych – to niektóre zmiany wprowadzane przez wchodzące jutro w życie przepisy

Popularne Druki

Wyszukiwarka kontekstowa

Wyszukaj na stronie

Gościmy

Naszą witrynę przegląda teraz 14 gości 

Gościliśmy

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
http://www.europedirect-zielonagora.lubuskie.uw.gov.pl/main/index.html

Zakupy w sieci
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
20 Lat UOKiK - Aktualne problemy polityki konkurencji

Bezpieczna zabawa

Bezpieczny Plac Zabaw
Czy wiesz - co jesz ?

Czy znasz te znaki ?

  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow

Warto czytać

W celu zapoznania się z polityką cookie zapraszamy tu.

Akceptuje pliki coockie dla tego serwisu

EU Cookie Directive Module Information